Landmacht wensdag

Op 22 mei 2013 hebben militairen van 13 Gemechaniseerde Brigade in Oirschot alles uit de kast gehaald om Aron, Bart, Daan en Stan een hele bijzondere dag te bezorgen. De jongens in de leeftijd van 7 tot 11 jaar hadden één grote wens: van dichtbij meemaken wat militairen van de Landmacht zoal doen. De wens werd georganiseerd door Emma en Sofie en hun toverteam, op aanvraag van pedagogisch medewerkers van SJG Weert, Maxima Medisch Centrum Veldhovenen en UMC St Radboud in Nijmegen.

Aron, Bart, Daan en Stan, allen ernstig ziek, werden met hun familie ’s morgens door militairen in een legertruck opgehaald. Na een hartelijk ontvangst en een korte uitleg van Commandant P.F. van Iersel mochten de jongens instappen in diverse legervoertuigen zoals Fenneks en bergingstrucks voor een rondje over het ruige oefenterrein. Na de lunch waren de spectaculaire bergingstanks aan de beurt. Uiteraard werden de jongens en hun familieleden weer keurig met legertrucks naar huis gebracht. Commandant van Iersel “Er is een hechte band ontstaan tussen de brigade, de zieke jongens en Sofie en Emma met hun wensstichting en die zal altijd blijven bestaan.” “Wat een geweldige ervaring was dit zeg! Zo van dichtbij ervaar je pas echt de betrokkenheid en inzet van deze brigade voor de zieke jongens die het zo verdienen!” Aldus Desiree, de moeder van Sofie en Emma. “Vooral de rit in de tank was spectaculair en cool!”, vult Emma aan. “dit vergeten we allemaal nooit meer.”

Lees hier het belevingsverhaal van Aron.